خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

عملیات ویژه روسیه واکنش به اقدامات ناتو در اوکراین بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۱۳۷

وزیر خارجه روسیه هدف از انجام عملیات ویژه در اوکراین را حفاظت از دو جمهوری و تضمین امنیت آنها در چارچوب پاسخ به تحرکات ناتو در اوکراین برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «سرگئی لاوروف»،  وزیر  خارجه روسیه گفت که هدف از عملیات ویژه در اوکراین حفاظت از دو جمهوری «دونتسک» و «لوهانسک» و تضمین امنیت آن‌ها و امنیت روسیه است و در چارچوب واکنش به اقدامات ناتو در اوکراین صورت گرفته است.

لاوروف گفت: «‌مردم در دونباس برای هشت سال طولانی، قربانی تجاوزهای اوکراین شده‌اند، حدود ۱۴ هزار نفر کشته شدند، زیرساخت‌ها ویران شدند و رژیم اوکراین در آنجا جنایات بسیاری مرتکب شد».

وی افزود: «هدف ما از عملیات به صراحت بیان شد که حفاظت از این دو جمهوری (لوهانسک و دونتسک) و اطمینان از عدم وجود هیچ تهدیدی از خاک اوکراین علیه امنیت مردم این منطقه و امنیت روسیه است.»

لاوروف تاکید کرد که عملیات نظامی ویژه روسیه واکنشی به اقدامات ناتو در اوکراین است. آن‌ها این کشور را علیه روسیه تحریک کردند، به اوکراینی‌ها، سلاح‌های تهاجمی از جمله سلاح‌هایی که می‌توانست به خاک روسیه برسد، ارائه دادند و پایگاه‌های نظامی در این کشور از جمله در دریای آزوف ساختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز