خبرگزاری کار ایران

انتقاد بولتون از دولت بایدن در پی حمایت از طرح محدودیت حق وتو در شورای امنیت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۶۱۳

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا از رئیس‌جمهوری این کشور به دلیل حمایت از ایده محدود کردن حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «جان بولتون»، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا از دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری این کشور به دلیل حمایت از ایده محدود کردن حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل انتقاد کرد.

بولتون در مقاله‌ای برای نشریه هیل نوشت:‌ «دولت بایدن در سازمان ملل متحد مرتکب اشتباه غیرقابل توجیهی می‌شود که بحث قدیمی درباره حق وتوی پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل را زنده می‌کند».

وی این ابتکار را غیرمنطقی و بی‌فایده دانست و  تاکید کرد که حق وتو را تضعیف و سرانجام حذف می‌کند.

بولتون تاکید کرد: «لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد درباره استفاده شرم‌آور از حق وتو توسط روسیه صحبت کرد، این در حالی است که طرح جدید در صورت تصویب، برای همه کشورهای دارای حق وتو اعمال خواهد شد نه فقط علیه کشورهایی که به طرز شرم‌آور از آن استفاده می‌کنند».

وی یادآور شد که ایالات متحده نیز چندین بار از جمله برای محافظت از اسرائیل از حق وتوی خود به طور یک‌جانبه استفاده کرده است که انتقاد چهار عضو دائمی دیگر را به همراه داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز