خبرگزاری کار ایران

گاردین گزارش داد:

سرمایه‌گذاری بایدن برای بازگشت ترامپ به قدرت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۴۵۸

گاردین با انتشار گزارشی از سرمایه‌گذاری ولیعهد سعودی برای بازگشت رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به قدرت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین،‌  به نظر می‌رسد عربستان سعودی با امتناع از کمک به آمریکا برای مجازات روسیه به دلیل حمله به اوکراین و با اقدام «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به قرار دادن ۲ میلیارد دلار در صندوق سرمایه گذاری جدید که توسط «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا اداره می‌شود، روی بازگشت ترامپ به قدرت سرمایه‌گذاری می‌کند.

دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا در تلاش برای متقاعد کردن ریاض برای افزایش تولید نفت به‌منظور کاهش قیمت‌ها تا سطح ۳۰ درصد و در نتیجه محدود کردن درآمد دولت روسیه، به دنبال راه‌هایی است تا به دولت سعودی اطمینان دهد که این موضوع با امنیت پادشاهی مرتبط است. 

کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرد که این یک تعهد محکم از سوی رئیس‌جمهور است. همچنین گزارش شده است که پنتاگون در حال کار بر روی پیش‌نویس بیانیه جدیدی از ترتیبات امنیتی بین آمریکا و عربستان است، اما ناظران معتقد هستند  که احتمالا ضمانت‌هایی که سعودی‌ها و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس خواستار آن هستند، نادیده گرفته خواهند شد. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز