خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی اپوزیسیون ترکیه برای معرفی نامزد ریاست جمهوری در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۲۳۰

رهبر اپوزیسیون ترکیه از آمادگی «ائتلاف ملت» برای معرفی نامزد ریاست جمهوری در صورت اعلام برگزاری انتخابات زود هنگام خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «مرال آکشنر»، رهبر حزب «خوب» ترکیه اعلام کرد که اپوزیسیون «ائتلاف ملت» که او نماینده آن است، آماده است تا در صورت اعلام انتخابات  زودهنگام در این کشور، یک نامزد برای ریاست جمهوری معرفی کند.

آکشنر و شریک ائتلافی او «کمال قلیچدار اوغلو»، رهبر حزب مخالف جمهوری‌خواه خلق از برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و ریاست جمهوری در ترکیه حمایت می‌کنند، اما «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه و رهبر حزب حاکم عدالت و توسعه تاکید کرد که این انتخابات در زمان مقرر خود یعنی ژوئن ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد. 

روزنامه جمهوریت امروز -دوشنبه- به نقل از آکشنر نوشت: «ائتلاف عمومی (که شامل حزب اردوغان نیز می‌شود) نامزد ما را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند. اگر اردوغان و یارانش از این موضوع به شدت نگران هستند، باید فورا با برگزاری انتخابات موافقت کنند و ما هم فورا نامزد مورد نظرمان را تعیین خواهیم کرد». 

وی در عین حال تاکید کرد که شخص اردوغان هنوز قصد خود را برای نامزدی برای یک دوره جدید اعلام نکرده است، در حالی که شریک حزب عدالت و توسعه در ائتلاف حاکم ملت از مخالفان خواسته بود نام نامزد خود را اعلام کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز