خبرگزاری کار ایران

تحویل سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی به مراکش

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۳۰۴

وزارت جنگ اسرائیل از تحویل مجموعه‌ای از سامانه‌های دفاعی به مراکش خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، پایگاه خبری هسبرس به نقل از وزارت جنگ اسرائیل گزارش داد که مراکش پس از نزدیکی سیاسی اخیر با رژیم صهیونیستی، مجموعه‌ای از سامانه‌های دفاعی را از این رژیم دریافت کرده است.

این وزارتخانه در گزارشی نوشت که نیروهای مسلح پادشاهی مراکش به سامانه‌های امنیت دفاعی مدرنی دست یافته‌اند که توسط گروهی از شرکت‌های نظامی اسرائیل، از جمله شرکت صنایع هوافضای این رژیم و شرکت «رافائل» توسعه یافته‌اند. 

بر این اساس، ارتش مراکش سامانه‌های دفاعی پیشرفته‌ای را از اسرائیل دریافت کرده است تا بتواند موشک‌ها و گلوله‌های توپخانه را رهگیری کند، البته در گزارش‌های نظامی ماهیت سامانه‌های دفاعی که کانون توافق دوجانبه رباط و تل‌آویو هستند، مشخص نشده است. 

کشورهای مراکش، امارات متحده عربی و بحرین برای دستیابی به این سیستم‌های امنیتی با اسرائیل قراردادهای مشترک امضا کرده‌اند که ارزش مالی آنها بیش از ۸۰۰ میلیون دلار است.

«یایر کولاس»، رئیس بخش صادرات تسلیحات در وزارت جنگ اسرائیل در این زمینه تاکید کرد که مراکش با این رژیم قرارداد نظامی امضا کرد تا بتواند موشک‌های باراک-۸ را با ارزش مالی تا ۵۶۰ میلیون دلار خریداری کند که این معامله از سیستم‌های دفاعی مشترک با امارات و بحرین مستثنی شده است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز