خبرگزاری کار ایران

اظهار‌نظر مقام‌های ترکیه درباره ارجاع پرونده قتل خاشقجی به عربستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۸۳۲

مقام‌های ترکیه ارجاع پرونده محاکمه متهمان جنایت قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی به عربستان را کاملا منطبق با قانون توصیف کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی،‌ مقام‌های ترکیه در اظهار نظر نسبت به ارجاع پرونده محاکمه متهمان قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی به عربستان،‌ این اقدام را کاملا منطبق با قانون برشمردند.

«بکیر بوزداغ» وزیر دادگستری ترکیه گفت: «ارجاع پرونده محاکمه متهمان قتل خاشقجی به عربستان سعودی کاملا مطابق با قانون است».

وی تاکید کرد: «روند پرونده در ترکیه بر اساس تصمیمی که عربستان خواهد گرفت، مشخص خواهد شد».

وزیر دادگستری ترکیه در پاسخ به پرسشی درباره انتقادات مربوط به ارجاع محاکمه ۲۶ متهم به مراجع قضایی عربستان تاکید کرد که باید به جای نقد سیاسی، به قانون مراجعه کرد‌.

وی افزود: «از سال ۲۰۱۸ تاکنون هیچ پیشرفتی در این محاکمه حاصل نشده است، زیرا متهمان ۲۶ نفر هستند و آن‌ها برای محاکمه باید در دادگاه ترکیه حاضر شوند و چون آن‌ها شهروند سعودی هستند تا امروز چنین امکان وجود نداشته است».

دستگاه قضای ترکیه روز پنج‌شنبه تصمیم گرفت پرونده محاکمه متهمان قتل خاشقجی را به مقامات قضایی عربستان ارجاع دهد.

این حکم توسط دادگاه کیفری یازدهم استانبول که مسئولیت رسیدگی به پرونده قتل خاشقجی را بر عهده دارد، در جلسه‌ای که ۲۶ متهم قتل خاشقجی در آن غایب بودند، صادر شد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز