خبرگزاری کار ایران

پیروزی رئیس‌جمهوری مکزیک در همه‌پرسی برای ابقا در منصب ریاست

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۲۸۳

رئیس‌جمهوری مکزیک در همه‌پرسی درباره ادامه فعالیتش در این سمت پیروز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور»، رئیس‌جمهوری مکزیک در همه پرسی روز گذشته -یکشنبه- درباره اینکه آیا به فعالیتش در این سمت ادامه دهد‌ یا اینکه برکنار شود، بر اساس نتایج اولیه پیروز شده است. 

حدود ۹۳ میلیون مکزیکی به مشارکت در این همه‌پرسی فرا خوانده شدند اما بر اساس نتایج اولیه  استقبال مرم از این همه‌پرسی ضعیف بوده است.

بر اساس شمارش اولیه آرا، رئیس‌جمهور ۶۸ ساله مکزیک که در سال ۲۰۱۸ برای مدت شش سال انتخاب شد، بین ۹۰ و ۳ دهم آرا تا ۹۱ و ۹ دهم درصد آرا را کسب کرده و می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ در سمت ریاست جمهوری ابقا شود. 

میزان مشارکت بین ۱۷ تا ۱۸ و ۲۰ صدم درصد آرا  بوده و این بدان مفهوم است که حتی اگر اوبرادور در این همه‌پرسی شکست می‌خورد،‌ نتیجه آن از نظر قانونی الزام‌آور نخواهد بود. 

این همه‌پرسی دو ماه پیش از انتخاب فرمانداران شش ایالتی انتجام شده است که حزب وابسته به رئیس‌جمهوری مکزیک امید به تقویت پایگاه انتخاباتی خود در آنها را دارد. 

مخالفان بر این گمان هستند که اوبرادور با تکیه بر همه‌پرسی به دنبال انتخاب مجدد خود در دور بعد است که این موضوع با مفاد مندرج در قانون اساسی کشور مبنی بر تنها یک دوره شش ساله برای ریاست جمهوری تناقض دارد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز