خبرگزاری کار ایران

سخنگوی پنتاگون:

روسیه در حال تجدید آرایش نیروهای خود برای حمله به اوکراین است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۱۸۶

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تحرکات اخیر نیروهای نظامی روسیه در اطراف کی‌یف را نه عقب‌نشینی که «آرایش مجدد» این نیروها دانست و اینگونه ارزیابی کرد این تاکتیک به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تلاش‌های خود را بر مناطق دیگر اوکراین متمرکز کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تحرکات اخیر نیروهای نظامی روسیه در اطراف کی‌یف را نه عقب‌نشینی که «آرایش مجدد» این نیروها دانست و اینگونه ارزیابی کرد این تاکتیک به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تلاش‌های خود را بر مناطق دیگر اوکراین متمرکز کنند.

وی با اشاره به اینکه تنها حدود ۲۰ درصد نیروهای روس مستقر در اطراف پایتخت اوکراین در حال جابه‌جا شدن هستند، مسیر آن ها را جاده شمالی منتهی به بلاروس عنوان کرد. این مقام پنتاگون گفت که اگر مسکو در کاستن از تنش‌ها جدی است باید این سرباز ها را به خانه بازگرداند.

کربی تاکید کرد که واشنگتن بر این اعتقاد است که جابه‌جایی نیروها با هدف اعزام مجدد آن‌ها در عملیات‌های آتی در خاک اوکراین صورت گرفته است.

اکثر نیروهای روس که به سمت بلاروس در حرکت هستند عضو گردان‌هایی هستند که در نزدیکی فرودگاه هوستومل درگیر جنگی سخت با سربازان اوکراینی طی روزهای پایانی ماه فوریه بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز