خبرگزاری کار ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

تضمینی برای دستیابی به توافق وجود ندارد/ روسیه در صدد ممانعت از لغو تحریم‌های نفتی ایران بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۶۱۷

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اخیرا بر قریب‌الوقوع بودن دستیابی به توافق در مذاکرات وین تأکید کرده بود، در مواضعی متناقض اعلام کرد که تضمینی برای دستیابی به توافق وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، «جوسپ بوررل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اخیرا بر قریب‌الوقوع بودن دستیابی به توافق در مذاکرات وین تأکید کرده بود، در مواضعی متناقض اعلام کرد که تضمینی برای دستیابی به توافق وجود ندارد.

وی با بیان این‌که نمی‌تواند در خصوص دستیابی به توافق در جریان مذاکرات وین تضمین بدهد، گفت: «باعث شرمساری خواهد بود که به نوعی توافق نرسیم، آن هم در شرایطی که تا این حد به آن نزدیک هستیم».

بوررل افزود که مذاکرات بین ایران و طرف‌های برجام اکنون با مشکل رو‌به‌رو شده است. وی گفت که اکنون موارد دیگری پیش آمده است که ارتباطی به برجام ندارد: خروج نام سپاه پاسداران ایران از فهرست تروریسم ادعایی آمریکا.

وی که پس از بازگشت از سفر منطقه‌ای خود به کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس، در پارلمان اروپا صحبت می‌کرد، گفت که دو هفته پیش، توافق با ایران در دسترس به نظر می‌رسید اما بعد روسیه وارد شد و اقدام به مانع‌تراشی کرد، چرا که این کشور به‌دنبال کسب امتیاز از غرب به‌دلیل جنگ خود در اوکراین است.

این مقام اروپایی گفت که روسیه در صدد بود از لغو تحریم نفتی ایران جلوگیری کند چرا که در صورت از سرگیری تولید نفت ایران، نفت بیشتری وارد بازار می‌شود و این در راستای منافع روسیه نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز