خبرگزاری کار ایران

مخالفت یک مقام اتحادیه اروپا با سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۴۳۲

یک مقام اتحادیه اروپا سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین را غیر‌قابل‌قبول توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه القدس، «شادی عثمان»، مسئول رسانه‌ای دفتر اتحادیه اروپا در قدس تاکید کرد که سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی غیر قابل‌قبول است.

وی تاکید کرد که سیاست شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی گزینه راهکار دو کشوری بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ را تضعیف می‌کند.

این مقام اتحادیه اروپا افزود: «سیاست شهرک‌سازی اسرائیل غیرقابل‌قبول و اساسا مغایر با قوانین بین‌المللی است و هر گونه روند صلح را با ابهام مواجه می‌کند».

وی تاکید کرد: «اتحادیه اروپا به پیگیری همه این موضوعات از طریق بازدیدهای میدانی از مناطق مورد نظر برای شهرک‌سازی یا از طریق گزارش‌هایی که به پایتخت‌های اروپایی ارسال می‌شود و همچنین با تلاش برای حمایت از فلسطینی‌ها در این مناطق به ویژه مناطق مندرج در گروه (ج) در کرانه غربی و قدس شرقی ادامه می‌دهد».

عثمان با این هشدار که سیاست شهرک‌سازی اسرائیل ، فرصت راهکار دو کشوری در مرزهای ۱۹۶۷ را تضعیف می‌کند، از اسرائیل، جامعه بین‌المللی و همه طرف های ذی‌ربط خواست تا برای حفظ این راه‌حل و امکان اجرای آن در آینده تلاش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز