خبرگزاری کار ایران

بیانیه حزب الله لبنان در محکومیت اعدام دسته‌جمعی اخیر در عربستان سعودی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۳۰۰

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعدام دسته‌جمعی اخیر توسط عربستان سعودی را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رژیم سعودی کشتار هولناکی را علیه ده‌ها تن از مردم مظلوم عربستان که در زندان‌های سیاه این کشور حبس بوده و در معرض وحشتناک‌ترین شکنجه‌ها قرار گرفتند، مرتکب شده است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «این رژیم تروریستی جنایت شنیع جدیدی را مرتکب شده است تا به سوابق جنایی خود که مملو از کشتار، اعدام و خونریزی علیه بیگناهان است، از یمن تا عراق، سوریه و سایر کشورهای عربی و اسلامی از جمله لبنان در حال گسترش است، بیفزاید».

حزب الله لبنان تاکید کرد: « اقدامات این رژیم جنایتکار در کشتار و اعدام  این گروه از جوانان مؤمن شبه جزیره عربستان، یمن و برخی کشورهای دیگر بدون محاکمه و یا با انجام محاکمه‌های ساختگی به مثابه اعدام دسته‌جمعی میدانی است که ماهیت رژیمی با چنین اعمال فجیعی را بر ملا می‌کند».  

در ادامه بیانیه حزب الله آمده است: «این رژیم تروریستی که نقاب اسلام بر تن دارد و مدعی خدمت به حرمین شریفین است در خدمت دشمن صهیونیستی و عادی‌سازی با آن است و قطعا تمام اقدامات خائنانه‌ای که توسط رژیم‌های خلیج فارس صورت می‌گیرد، بدون حمایت عربستان سعودی شکل نمی‌گرفت».

حزب الله افزود: «ضمن محکومیت شدید این جنایت شنیع و فجیع، از مراجع دینی، علمای دین، سازمان های بشردوستانه و بین المللی، نهادهای فرهنگی و فکری، احزاب، نیروهای صنفی و مردمی و همه آزادگان جهان می‌خواهیم که این رژیم تروریستی جنایتکار و جنایت‌های وحشیانه آن را محکوم کنند و از رسانه‌های آزاد سراسر جهان می‌خواهیم که در برابر این کشتار هولناک سکوت نکرده و عاملان آن را در مقابل مردم افشا کنند».

وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه از اعدام ۸۱ محکوم در زمینه عقیدتی خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز