خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال:

لهستان در ازای دریافت اف- ۱۶، هواپیماهای دوران شوروی را به اوکراین ارسال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۴۱۶

روزنامه وال استریت ژورنال از احتمال اقدام لهستان به ارسال هواپیماهای دوران شوروی به اوکراین در ازای دریافت جنگنده‌های اف- ۱۶ خبر داد.

به گزارش ایلنا، وال استریت ژورنال فاش کرد که ایالات متحده در حال بررسی قراردادی است که بر اساس آن لهستان در ازای دریافت جنگنده‌های اف- ۱۶، هواپیماهای متعلق به دوران شوروی را به اوکراین ارسال می‌کند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه در دولت آمریکا نوشت که لهستان می‌تواند در ازای دریافت جنگنده‌های اف- ۱۶ از آمریکا، جنگنده‌های میگ-۲۹ و هواپیماهای تهاجمی سو-۲۵ را به اوکراین ارائه دهد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین روز گذشته -شنبه- از اعضای کنگره آمریکا خواست تا تحویل هواپیماهای نظامی به کشورش را تسهیل کنند.

به گفته این منابع، ایالات متحده در حال بررسی گزینه‌ای است که در آن لهستان تعداد معینی جنگنده‌های میگ-۲۹ و سو-۲۵ به کی‌یف ارائه می‌دهد و در قبال آن، ایالات متحده جنگنده‌های تولید خود را به ورشو منتقل می‌کند. در این گزارش تعداد جنگنده‌های قابل اعزام مشخص نشده است.

وال استریت ژورنال همچنین نوشت که توافق پیشنهادی بین ایالات متحده و شرکای آن در ناتو در دست بررسی است. چنین تبادل تجهیزاتی باید توسط مقام‌های مسئول واشنگتن و ورشو تأیید شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز