خبرگزاری کار ایران

پذیرش درخواست عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۲۵۲

پارلمان اروپا درخواست عضویت اوکراین را پذیرفت

به گزارش ایلنا به نقل از نیوزویک، پارلمان اروپا در جریان یک رای‌گیری و در میان حمله روسیه به اوکراین، به تقاضای کی‌یف برای پیوستن به اتحادیه اروپا رای مثبت داد.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین،  در روزهای گذشته درخواستی برای پیوستن به اتحادیه اروپا ارائه کرد و خواستار پذیرش سریع این کشور در اتحادیه اروپا به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین شد. عضویت در این بلوک به اوکراینی‌ها اجازه می‌دهد تا آزادانه بین ۲۷ کشور عضو دیگر رفت و آمد کنند.

 ۶۳۷ نماینده پارلمان به پیوستن اوکراین به اتحادیه رای مثبت دادند، در حالی که ۱۳ رای منفی و ۲۶ نماینده ممتنع دادند.

این رای بلافاصله اوکراین را به عضویت اتحادیه اروپا در نمی‌آورد، اما روند بررسی این درخواست را آغاز می‌کند. به طور کلی، پیوستن به بلوک اتحادیه اروپا فرآیندی طولانی است، زیرا یک کشور باید یکسری شرایط به نام «معیارهای کپنهاگ» را داشته باشد بر اساس وب سایت اتحادیه اروپا، این معیارها  شامل «اقتصاد بازار آزاد، دموکراسی پایدار، حاکمیت قانون و پذیرش تمام قوانین اتحادیه اروپا، از جمله یورو» است.

پس از اینکه شورای اروپا درخواست یک کشور را برای پیوستن تایید کرد، باید در مورد چارچوبی برای مذاکرات توافق کند. وزیران و سفرای دولت‌های کشورهای اتحادیه اروپا و کشور کاندید در مذاکرات شرکت می‌کنند و مدت زمان آن بستگی به «سرعت اصلاحات و همسویی با قوانین اتحادیه اروپا در هر کشور» دارد.

وب سایت اتحادیه افزود: «با توجه به حجم عظیمی از قوانین و مقررات اتحادیه اروپا که هر کشور نامزد باید به عنوان قانون ملی تصویب کند، تکمیل مذاکرات زمان بر است».

وزیر خارجه آلمان گفت که یک کشور نمی‌تواند تنها در چند ماه به عضویت اتحادیه اروپا درآید.

رئیس کمیسیون شعبه اجرایی اتحادیه اروپا، به رسانه‌های اروپایی گفت که می‌خواهد اوکراین «به مرور زمان» به اتحادیه بپیوندد.

زلنسکی در یک سخنرانی روز دوشنبه خواستار پذیرش فوری اوکراین تحت یک «رویه ویژه جدید» شد، اگرچه او اطلاعات بیشتری در مورد این رویه ارائه نکرد.

وی گفت: «هدف ما این است که در کنار همه اروپایی‌ها باشیم و از همه مهم‌تر برابر باشیم. من مطمئن هستم که این عادلانه است. من مطمئن هستم که ما سزاوار آن هستیم. من مطمئن هستم که همه اینها ممکن است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز