خبرگزاری کار ایران

مقام دولتی بریتانیا:

تجمع زرهی در نردیکی دونباس به مفهوم آغاز حمله روسیه به اوکراین است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۷۷۲

یک مقام دولت بریتانیا گفت که لندن تجمع زرهی در نزدیکی دونباس را به عنوان آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌داند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «ساجد جاوید»، وزیر بهداشت بریتانیا امروز -‌سه‌شنبه- در اظهاراتی با اعلام موضع کشورش تاکید کرد که لندن تحرکات خودروهای نظامی سنگین در نزدیکی دونباس را آغاز حمله روسیه به اوکراین قلمداد می کند.

جاوید گفت: «‌آنچه در ساعات اخیر مشاهده کرده‌ایم، شواهدی است مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین تصمیم به حمله به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین گرفته است. ما بارها گفته‌ایم که این موضوع کاملا غیرقابل قبول است. ما دیدیم که او دو منطقه جدا شده در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. همچنین گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه پوتین نیروها و تانک‌هایی را به آنجا فرستاده است و فکر می‌کنم این نشان می‌دهد که حمله به اوکراین آغاز شده است».

 جاوید در مصاحبه با بی‌بی‌سی نیز گفت: «‌لندن هنوز امکان اعزام سربازان بریتانیایی به اوکراین را بررسی نمی‌کند و از روسیه می‌خواهد به میز مذاکره بازگردد و مسیر دیپلماسی را برای کاهش تنش بر سر اوکراین در پیش بگیرد».

مقامات بریتانیا پیش از این هشدار داده بودند که عبور نظامیان روسیه از مرز اوکراین حتی به اندازه یک ذره عاملی برای اعمال فوری بسته تحریمی جدید علیه مسکو خواهد بود و انتظار می‌رود که این بسته امروز توسط «بوریس جانسون» نخست وزیر به پارلمان ارائه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز