خبرگزاری کار ایران

دومین گفت‌وگوی تلفنی پوتین و ماکرون طی یک روز

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۹۲۳

رئیس‌جمهوری فرانسه روز یکشنبه بعد از رایزنی با رهبران غربی، برای دومین بار با همتای روس خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه روز یکشنبه بعد از رایزنی با رهبران غربی، برای دومین بار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

دومین گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهوری فرانسه و روسیه بعد از گفت‌وگوی ماکرون با رهبران آمریکا، انگلیس، اوکراین و آلمان صورت گرفت.

هنوز جزئیاتی درباره دومین گفت‌وگوی تلفنی ماکرون و پوتین منتشر نشده است ولی دو طرف در گفت‌وگوی نخست تلفنی خود که حدود دو ساعت ادامه داشت، درباره آخرین تحولات مربوط به بحران اوکراین گفت‌وگو کردند.

در این تماس تلفنی بر لزوم تلاش بیشتر برای پیدا کردن راهکاری دیپلماتیک برای بحران اوکراین تأکید شده بود.

به گزارش یورونیوز، کاخ کرملین روز یکشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین در گفت‌وگوی تلفنی با ماکرون با وی بر سر «تشدید تلاش‌های دیپلماتیک» به توافق رسید.

ولادیمیر پوتین تنش در شرق اوکراین را نتیجه «اقدام‌های تحریک‌آمیز» دولت این کشور دانست. وی همچنین تاکید کرد که آمریکا و ناتو باید درخواست‌های امنیتی روسیه را «جدی» بگیرند.

کاخ الیزه نیز دقایقی پس از انتشار بیانیه کاخ کرملین اعلام کرد که امانوئل ماکرون با ولادیمیر پوتین بر سر «تلاش برای دستیابی به آتش‌بس در شرق اوکراین» به توافق رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز