خبرگزاری کار ایران

هوشیار زیباری:

رد صلاحیت من، ماهیت سیاسی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۳۲۹

وزیر خارجه پیشین و یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق حکم قطعی دادگاه عالی درباره ممنوعیت نامزدی وی برای پست ریاست‌جمهوری این کشور را سیاسی و ظالمانه توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «هوشیار زیباری» از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق حکم قطعی دادگاه عالی درباره ممنوعیت نامزدی او برای پست ریاست‌جمهوری این کشور را سیاسی و ظالمانه توصیف کرد.

زیباری امروز -یکشنبه- در جمع خبرنگاران گفت که به‌رغم احساس ناامیدی و ظلمی که در حق او روا شده است به حکم دادگاه احترام می‌گذارد.

وی به مدت ۱۰ سال سمت وزیر خارجه و وزیر دارایی عراق را برعهده داشت اما در سال ۲۰۱۶ میلادی با اتهام فساد از وزارت دارایی عزل شده بود.

زیباری همچنین اشاره کرد که فعالیت سیاسی وی با این حکم دادگاه متوقف نخواهد شد و او به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

زیباری تاکید کرد، «حزب دموکرات کردستان حزبی قدیمی و از موسسان دولت نوین در عراق بوده و هیچ کس نمی‌تواند در گذشته درخشان ما شک و تردید ایجاد کند.»

وی یادآوری کرد که پرونده نامزدیش تمام شروط قانونی مورد نیاز کاندیداتوری ریاست جمهوری را داشته و هیأت بررسی صلاحیت‌ها و هیأت شفافیت و پاسخگویی پرونده او را تایید کرده بودند.

زیباری گفت که تنها به‌دلیل شکایت چهار نماینده مجلس که سه نفر آنها از عضو حزب اتحاد میهنی کردستان عراق هستند، رد صلاحیت شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز