خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

همکاری نزدیک واشنگتن و متحدانش برای خلع‌سلاح شبه‌جزیره کره ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۹۲۴

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده از همکاری نزدیک این کشور با متحدان خود به منظور خلع‌سلاح شبه‌جزیره کره خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ‌، همزمان با تصمیم شورای امنیت سازمان ملل برای برگزاری نشستی با هدف بحث و گفت‌وگو بر سر آزمایش‌های اخیر موشکی کره شمالی؛ «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، اعلام کرد که واشنگتن نیز در جریان تلاش‌های خود به منظور خلع‌سلاح کامل شبه‌جزیره کره، به همکاری  با متحدان و شرکای خود ادامه می‌دهد. 

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده بر این نکته تأکید کرد که «دیپلماسی»، نه تنها با کره شمالی بلکه با متحدان و شرکای ایالات متحده، یکی از مهم‌ترین ابزارها برای خلع‌سلاح کره است. 

وی در پاسخ به این پرسش که ایالات متحده به منظور جلوگیری از انجام آزمایش‌های موشکی بیشتر از سوی کره شمالی چه اقدام‌هایی را می‌تواند انجام دهد، گفت: «ما در خصوص اقدام‌های بعدی‌مان، روابطمان را با متحدان‌مان و همچنین با سازمان ملل ادامه می‌دهیم».

پیونگ‌یانگ از آغاز سال نو میلادی تا به‌حال، هفت آزمایش موشکی انجام داده است؛ آزمایش‌هایی که به نگرانی‌های بین‌المللی بیش از پیش دامن زده است.     

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز