خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی آمریکا برای تسهیل مشروط تحریم‌های ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۳۳

اگر ایران در گام نخست از ادامه پیشرفت در برنامه هسته‌ای خود صرف نظر کند٬ آمریکا برای کاهش «محدود» و «موردی» تحریم‌ها علیه این کشور آمادگی دارد.

یک مقام ارشد آمریکایی در آستانه دور جدید گفت‌و‌گوهای ایران و گروه ۱ + ۵ در ژنو، از آمادگی کشورش برای تسهیل مشروط تحریم‌های ایران خبر داد.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت که اگر ایران در گام نخست از ادامه پیشرفت در برنامه هسته‌ای خود صرف نظر کند٬ آمریکا برای کاهش «محدود» و «موردی» تحریم‌ها علیه این کشور آمادگی دارد.
وی با اعلام اینکه این اقدام «برگشت‌پذیر» بوده و تنها شش ماه اعتبار دارد، گفت که در صورت تخطی ایران و عدم پایبندی این کشور به تعهدات خود، این تحریم‌ها بار دیگر اجرایی خواهند شد.

این مقام آمریکایی افزود که ۱ + ۵ در جریان مذاکرات پیش رو از تهران خواهد خواست «گام نخست» را برای رسیدن به یک توافق بردارد.
وی همچنین گفت که دولت آمریکا از کنگره خواسته‌ است تا تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران را برای مدتی کوتاه متوقف کند تا دیپلمات‌های آمریکایی بتوانند در این مذاکرات «بسیار دشوار و پیچیده» است٬ به نتیجه برسند.

وی همچنین تاکید کرد که راهکارهای دیگر غیر از گزینه دیپلماتیک برای حل و فصل مساله هسته‌ای ایران راه به جایی نخواهد برد.
دور جدید گفت‌و‌گوهای ایران و ۱ + ۵ قرار است امروز – پنجشنبه – در ژنو آغاز شود.
دور قبلی این مذاکرات ۱۵ و ۱۶ ماه اکتبر در همین شهر برگزار شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز