خبرگزاری کار ایران

«نیویورک تایمز» بررسی کرد:

پاسخ ناتو و واشنگتن به ضمانت‌های امنیتی روسیه امکانی برای احیای معاهده موشک های میان‌برد است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۵۵۷

روزنامه «نیویورک تایمز» پاسخ ناتو و واشنگتن به پیشنهادهای امینتی مسکو را امکانی برای احیای معاهده موشک‌های میان‌برد توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که پاسخ ناتو و واشنگتن به پیشنهادهای مسکو در مورد ضمانت‌های امنیتی، راه را برای اعمال محدودیت‌های متقابل بر سلاح‌های هسته‌ای میان‌برد و کوتاه‌برد باز می‌کند.

این روزنامه به نقل از اسنادی در این زمینه نوشت که ممکن است این پاسخ‌ها مجددا معاهده حذف موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد را احیا کند، معاهده‌ای که ایالات متحده در ابتدای سال ۲۰۱۹ از آن خارج شد و این سند در دوم آگوست همان سال از اعتبار خارج شد. 

نیویورک تایمز افزود: «اسناد به وضوح نشان می‌دهد که روسیه حق وتوی وجود تسلیحات هسته‌ای، نیروها یا تسلیحات متعارف در کشورهای ناتو را ندارد اما در عین حال این اسناد می‌توانند در را به روی محدودیت‌های متقابل در مورد سلاح‌های هسته‌ای میان‌برد و کوتاه‌برد از جمله احیای معاهده موشک‌های میان‌برد باز کند».

به نوشته این روزنامه، این اسناد نشان می‌دهد که ناتو و ایالات متحده آماده هستند تا قوانین لازم برای تعیین محدوده و مکان رزمایش‌های نظامی را مورد بحث و بررسی قرار دهند تا این رزمایش‌ها دور از مرزها انجام شوند و با نیروهایی که برای تهاجم قریب الوقوع آماده می‌شوند، اشتباه گرفته نشوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز