خبرگزاری کار ایران

تصاویر ماهواره‌ای:

چین به ساخت‌وسازها در امتداد مرز مورد مناقشه خود با بوتان سرعت بخشیده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۱۳۴

تصاویر ماهواره‌ای نشان دهنده افزایش سرعت ساخت‌وسازهای چین در مرز مورد مناقشه خود با بوتان است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بر روی تصاویر ماهواره‌ای، چین به روند شهرک‌سازی در امتداد مرز مورد مناقشه خود با بوتان سرعت بخشیده است. این ساخت‌وسازها ۲۰۰ سازه، از جمله ساختمان‌های دوطبقه، در شش نقطه را شامل می‌شوند. 

این تصاویر و تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته بر روی آن‌ها که توسط شرکت «آی‌هوک ۳۶۰»‌ در اختیار رویترز قرار گرفته، به همراه بررسی‌های صورت گرفته از سوی دو کارشناس دیگر، روایت دقیقی از ساخت‌وسازهای اخیر چین در مرز خود با بوتان ارائه می‌دهند. 

این تصاویر نشان می‌دهند که ساخت و سازها در امتداد مرز غربی بوتان از اوایل سال ۲۰۲۰ درجریان بوده‌اند. این اقدامات در آن زمان به ساخت مسیر عبور و مرور و قطع کردن درختان محدود می‌شدند، اما در سال ۲۰۲۱ این روند سرعت بیشتری به خود گرفت و رفته رفته ساختمان‌هایی در آن منطقه ساخته شدند. 

وزارت خارجه بوتان در پاسخ به سوالات مطرح شده از جانب رویترز بیان داشت: «سیاست این کشور در رابطه با موضوعات مرزی، نپرداختن به این موضوعات در عرصه عمومی است.»

کارشناسان و یک منبع دفاعی هند با اظهار نظر در این خصوص بیان داشتند که این ساخت‌وسازها نشان دهنده اشتیاق چین برای حل‌وفصل ادعا‌های خود در رابطه با مرز مشترکش با بوتان است و از این طریق می‌خواهد، بلندپروازی‌های خود را به صورت ملموسی در آورد.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز