خبرگزاری کار ایران

ساف گزارش داد:

افزایش طرح‌های شهرک‌سازی اسرائیل پس از صدور قطعنامه شورای امنیت

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۱۷۵

سازمان آزادی بخش فلسطین ‌‌از دو برابر شدن طرح‌های اسرائیل برای گسترش شهرک‌سازی پس از صدور قطعنامه شورای امنیت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، سازمان آزادی‌بخش فلسطین امروز -شنبه- با انتشار گزارشی اعلام کرد که اسرائیل پس از صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت فعالیت شهرک‌سازی‌ و لزوم توقف آن، برنامه‌های خود برای تصویب گسترش شهرک‌سازی را دوبرابر کرده است.

در این گزارش آمده است که اسرائیل با ساخت ۲۶ هزار و ۳۳۱  واحد مسکونی در شهرک‌ها بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ موافقت کرده است، در حالی که در دوره ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ این تعداد ده هزار و ۳۳۱ واحد بوده است.

این گزارش حاکی از آن است که این تشدید اقدامات برای گسترش شهرک‌سازی به دنبال قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت مصوب ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ صورت گرفته است که خواستار پایان شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی شده بود.

این قطعنامه با تاکید برغیرقانونی بودن شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی از این رژیم خواست که شهرک‌سازی در کرانه غربی از جمله قدس شرقی را متوقف کند. 

در گزارش ساف آمده است که دوره پس از صدور قطعنامه شورای امنیت شاهد کاهش سرعت شهرک‌سازی‌ها نبوده است، برعکس، طرح‌های شهرک‌سازی افزایش یافته و بدون پاسخگویی و مجازات، حمله به سرزمین فلسطین و خشونت علیه مردم این کشور تشدید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز