خبرگزاری کار ایران

اکسیوس گزارش داد:

تلاش بلینکن برای ترغیب اندونزی به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۳۷۲

وزیر خارجه آمریکا با مقام‌های اندونزی برای ترغیب به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اکسیوس، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در سفر به جاکارتا با مقام‌های اندونزی در مورد امکان عادی‌سازی روابط کشورشان با اسرائیل گفت‌و‌گو کرده است، اما مقامات وقوع چنین اتفاقی را بعید برشمرده‌اند.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته -چهارشنبه- در این‌باره گفت: «ما همیشه به دنبال فرصت‌های بیشتری برای عادی‌سازی هستیم، اما این رایزنی‌ها را تا زمان مناسب پشت درهای بسته انجام می‌دهیم».

این پایگاه به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت که ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر در حال گفت‌و‌گو در مورد راه‌هایی برای تقویت «توافق ابراهیم»، به ویژه امکان الحاق اندونزی به این توافق بوده‌اند.

در این گزارش به نقل از مقامات سابق دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا آمده است که اندونزی از جمله کشورهایی بود که دولت قبلی در ترغیب آن به توافق ابراهیم ناکام ماند.

یک مقام ارشد آمریکایی نیز تاکید کرد که دولت «جو بایدن»، بی‌صدا اما با جدیت برای گسترش توافق‌های ابراهام کار می‌کند.

در این گزارش همچنین آمده است که مقام های اسرائیلی به نوبه خود اعلام کرده اند که انتظار نمی رود گامی قریب الوقوع برای عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و اندونزی برداشته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز