خبرگزاری کار ایران

آنتونیو گوترش:

زمان آن رسیده است که همه ما در جهان با ملت لبنان اعلام همبستگی کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۸۶۱

دبیرکل سازمان ملل متحد که به لبنان سفر کرده است، بر همبستگی با مردم این کشور تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد که به لبنان سفر کرده است، بر همبستگی با مردم این کشور تأکید کرد.

وی هنگام ورود به لبنان گفت که زمانی که کمیسیونر عالی امور پناهندگان بودم، چندین سفر به لبنان داشتم و در آن زمان همبستگی ملت لبنان با تعداد زیادی از آوارگان را به وضوح احساس کردم. به نظرم زمان آن رسیده است که همه ما در جهان با ملت لبنان اعلام همبستگی کنیم.

گوترش همچنین بعد از دیدار با «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان، این دیدار را سازنده ارزیابی کرده و گفت که سازمان ملل  و جامعه جهانی از حسن میزبانی لبنان از آوارگان در پی تنش‌ها در سوریه، تقدیر می‌کند.

در همین حال، «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان نسبت به خطرهای ناشی از عدم رسیدگی به بحران‌های انباشته در این کشور هشدار داد و تاکید کرد که عدم تحرک سریع به این معنی است که ما به سمت بدترین حالت پیش می‌رویم.

بری تاکید کرد که این هفته برای تعیین روند امور بسیار تعیین‌کننده است.

وی با اشاره به اهتمام بزرگ بین‌المللی به برگزاری انتخابات پارلمانی گفت: «این امری طبیعی است و اصرار ما بر برگزاری این انتخابات امری نیز طبیعی و ضروری است».

رئیس پارلمان لبنان با بیان اینکه هفته آینده تاریخ‌های مهمی در پیش است که منجر به تحولات جدیدی خواهد شد، پیش‌بینی کرد که تصمیم شورای قانون اساسی در مورد درخواست تجدید نظر ارائه شده توسط «جریان آزاد ملی» در مورد قانون انتخابات فردا -‌دوشنبه- یا حد اکثر پس از آن صادر می‌شود.

بری توضیح داد که حرکتی جدی برای یافتن راه‌های برون‌رفت وجود دارد و پرونده بحران دولت در جای خود موجود است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز