خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

قرنطینه شدن دبیرکل سازمان ملل متحد/ مخالفت سنای آمریکا با قطعنامه‌ ممنوعیت فروش موشک به عربستان/ شنیده شدن صدای آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۹۴۵

قرنطینه شدن دبیرکل سازمان ملل متحد، مخالفت سنای آمریکا با قطعنامه‌ ممنوعیت فروش موشک به عربستان و شنیده شدن صدای آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای هشت فرد و چهار نهاد ایرانی را به بهانه «دست داشتن در سرکوب معترضان» به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

- کاخ سفید اعلام کرد که گفت‌وگو درباره ایران از محورهای تماس ویدئویی رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا بوده است.

- منابع عراقی از شنیدن شدن آژیر خطر در کنسولگری آمریکا و پایگاه «الحریر» که محل استقرار نظامیان این کشور در اربیل است، خبر دادند.

- وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که مذاکرات برجامی وین روز پنجشنبه از سر گرفته می‌شود.

- نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، از در پیش گرفتن چنین رویکردی هم‌زمان با مذاکرات برجامی در وین انتقاد کرد.

- مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مذاکرات برجامی وین که قرار است از روز پنجشنبه از سر گرفته شود، گفت که در حال حاضر «توپ در زمین ایران است».

- سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شواهدی وجود ندارد که نشان دهد سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون، در مقایسه با سویه دلتا عوارض شدیدتری ایجاد می‌کند.

-  سنای آمریکا قطعنامه‌ ممنوعیت فروش ۲۸۰ موشک هوا به هوای پیشرفته میان‌برد به عربستان را رد کرد.

-  نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از آغاز نشست‌های غیررسمی در وین برای ادامه دور هفتم مذاکرات برجامی خبر داد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که هدف استقرار نیروهای آمریکایی در عربستان، مقابله با تحرکات تهران است.

- دبیرکل سازمان ملل متحد به دلیل ارتباط با یک فرد مبتلا به کووید-۱۹ به مدت چند روز قرنطینه می‌شود.

- صدراعظم جدید آلمان از حزب چپ میانه سوسیال دموکرات امروز آغاز به کار می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز