خبرگزاری کار ایران

چاووش‌اوغلو:

برخی قدرت‌ها به دنبال تخریب روابط بین ترکیه و روسیه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۴۲۴

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که برخی قدرت‌ها به دنبال تخریب روابط روسیه و ترکیه هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه به مناسبت سالروز ترور «اندره کارلوف» سفیر روسیه تاکید کرد برخی مراکز قدرت وجود دارند که می‌خواهند روابط آنکارا و مسکو را تخریب کنند، اما دو کشور اراده مشترک و قوی برای توسعه این روابط دارند.

وی افزود: «حمله تروریستی به سفیر، کارلوف نشان داد مراکز قدرت بسیاری وجود دارند که می‌خواهند روابط ترکیه و روسیه را تضعیف کنند. ما بر این باوریم که تلاش‌های مشترک برای بهبود روابطمان در حقیقت گرامیداشت یاد و خاطره کارلوف است».

اوغلو تاکید کرد: «طی سال‌های پس از آن جنایت، روابط دو کشور شاهد توسعه پویا در سطوح دوجانبه و منطقه‌ای بوده است و تماس‌های سطح بالا به شدت ادامه دارد و ما اراده مشترک قوی برای توسعه روابط داریم. روابط به طور پیوسته در تجارت، انرژی، گردشگری، فرهنگ و سایر زمینه‌ها توسعه می‌یابد. روابط تجاری و گردشگری ما پس از همه‌گیری کرونا به سرعت در حال بهبود است».

وی گفت: «حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال جاری به ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود پنج میلیون گردشگر روس از ترکیه بازدید کنند و در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر، چهار میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر از ترکیه بازدید می‌کنند».  

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: «انرژی رکن مهم همکاری ما است، سال گذشته خط لوله گاز ترکیش استریم شروع به کار کرد، کار بر روی نیروگاه هسته‌ای آکویو طبق برنامه زمان‌بندی تعیین شده ادامه دارد و اولین واحد آن در سال ۲۰۲۳ به بهره‌برداری می‌رسد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز