خبرگزاری کار ایران

رجب طیب اردوغان:

قدس مسأله مشترک جهان اسلام است/ حق نداریم به مردم افغاستان پشت کنیم.

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۸۰۵

رئیس‌جمهوری ترکیه با تاکید بر موضع کشورش در قبال مسأله فلسطین، گفت که به رویکرد خود در مورد موقعیت قدس شرقی و تقدس مسجد الاقصی قاطعانه ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه با تاکید بر موضع کشورش در قبال مسأله فلسطین، گفت که به رویکرد خود در مورد موقعیت قدس شرقی و تقدس مسجد الاقصی قاطعانه ادامه می‌دهیم.

وی تأکید کرد که قدس، تنها مسأله یک گروه مسلمان شجاع نیست، بلکه مسأله مشترک جهان اسلام است.

اردوغان افزود که به عنوان نوادگان اجدادی که بیش از ۴۰۰ سال با عدالت بر قدس حکمرانی کرده‌اند، نمی‌خواهیم شاهد خون‌ریزی، اشک و ظلم در فلسطین باشیم.

وی تصریح کرد که راه ایجاد صلح و ثبات پایدار، تاسیس دولت مستقل با حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ و پایتختی قدس است.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین با اشاره به وضعیت افغانستان، گفت که برقراری صلح و ثبات در این کشور آرزوی مشترک ماست و حق نداریم به مردم افغاستان پشت کنیم.

وی با اشاره به بحران پناهجویان گفت که در اصل، بار اصلی بحران مهاجرت و پناهجویان بیش از کشورهای غربی که صدای بلندشان درآمده است، بر دوش کشورهای همسایه مناطق بحران‌زده مانند کشور‌ ما است.

اردوغان افزود که اجازه نمی‌دهیم اروپا برای ۳۵ میلیون برادر مسلمان‌مان از نژادهای مختلف که در آنجا زندگی می‌کنند، به یک اردوگاه تبدیل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز