خبرگزاری کار ایران

ثبت موارد ابتلا به گونه جدید کرونا در آلمان، ایتالیا و بریتانیا

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۳۴۶

مقام‌های بهداشتی در آلمان، ایتالیا و بریتانیا ثبت موارد ابتلا به گونه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون در این کشورها را تأیید کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، مقام‌های بهداشتی در آلمان، ایتالیا و بریتانیا ثبت موارد ابتلا به گونه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون در این کشورها را تأیید کرده‌اند.

بلژیک نیز پیش از این، از ورود سویه جدید به این کشور خبر داده بود.

مورد جدید ابتلا به سویه اومیکرون در آلمان، در ایالت هسن مشاهده شده است.

به گزارش یورونیوز، مقام‌های محلی هسن اعلام کرده‌اند که مسافری که اخیرا از آفریقای جنوبی وارد آلمان شده مشکوک به ابتلا به گونه اومیکرون از ویروس کرونا است. وزیر امور اجتماعی آلمان نیز روز شنبه گفت که نوع اومیکرون از ویروس کرونا احتمالا از هم‌اکنون در آلمان وجود دارد.

در همین حال، دو مورد ابتلا مرتبط با اومیکرون در بریتانیا هم مشاهده شده است. «سجاد جاوید» وزیر بهداشت بریتانیا شنبه بعداظهر در یک پست توئیتری دو مورد ابتلا به این مدل جدید کرونا را تایید کرده و گفته هر دو مورد با مسافرت از آفریقای جنوبی در ارتباطند.

مقام‌های بهداشتی ایتالیا نیز شنبه شب اعلام کردند نتیجه تست یک نفر که از موزامبیک وارد ایتالیا شده بود مثبت است و نشان می دهد وی به سویه اومیکرون مبتلاست. حال فرد آلوده و خانواده‌اش رضایت بخش است.

از سوی دیگر مقامات بهداشتی هلند روز شنبه اعلام کردند که نتیجه تست کرونای ۶۱ مسافری که با دو پرواز از آفریقای جنوبی وارد آمستردام شده بودند مثبت است. بررسی‌های بیشتر برای تشخیص گونه ویروس کرونای شناسایی شده در بدن این مسافران در جریان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز