خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

به برقراری روابط فرهنگی و انسانی با غرب علاقه‌مند هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۱۵۹

وزیر خارجه روسیه بر تمایل کشورش به همکاری فرهنگی و انسانی و غیر سیاسی با کشورهای اروپایی و آمریکایی شمالی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه ‌تاکید کرد که کشورش علاقه‌مند به ایجاد روابط غیرسیاسی در زمینه همکاری فرهنگی و انسانی با کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی است.

لاوروف در جریان نشست شورای سران کشورهای منطقه‌ای روسیه گفت: «ما همچنان علاقه‌مند به توسعه روابط فرهنگی و انسانی بدون سیاست‌زدگی با کشورهای اروپا و آمریکای شمالی هستیم».

وی از نقش جوامع روسی در حفظ و تقویت زبان روسی و فرهنگ روسی در خارج از کشور قدردانی کرد.

لاوروف با اشاره به برگزاری هفتمین کنگره جهانی شهروندان روسیه در اکتبر سال جاری و تصمیمات اتخاذ شده در آن که به تقویت بیشتر حوزه فرهنگی جهانی روسیه به عنوان فضایی برای هویت فرهنگی روسیه کمک کرد، اشاره و تاکید کرد که روسیه به این امر ادامه خواهد داد و تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا جامعه ارتباط خود را با سرزمین تاریخی خود حفظ کند.

وزیر خارجه روسیه در همین زمینه گفت: «تلاش‌های مستمری برای از بین بردن هویت فرهنگی و تمدنی مردمان مختلف با استفاده از فناوری‌های اینترنتی امروزه در جهان وجود دارد».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز