خبرگزاری کار ایران

ناکامی شورای امنیت سازمان ملل برای صدور بیانیه درباره آتش‌بس در اتیوپی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۹۵۱

منابع دیپلماتیک ‌از عدم توافق اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای تصویب قطعنامه آتش‌بس در اتیوپی خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع دیپلماتیک روز گذشته -‌جمعه- اعلام کردند که ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل در هفته جاری برای تصویب بیانیه‌ای که خواستار آتش‌بس در تیگرای در اتیوپی بوده و نسبت به  موج بازداشت‌های ادعایی بر اساس هویت قومی باشد، توافق نکردند.

یک دیپلمات که خواست نامش فاش نشود، گفت که متن پیش‌نویس ارائه شده توسط ایرلند، یکی از اعضای غیردائم شورا، توسط چین و روسیه رد شده و کنار گذاشته شده است.

چندین منبع دیپلماتیک دیگر نیز تاکید کردند که هیچ توافقی وجود ندارد و برخی از آنها معتقد بودند که برای پیش‌نویس عجولانه اقدام شده است.

هیئت دیپلماتیک روسیه نیز وجود اختلاف بر سر متن بیانیه را تایید کرد، اما هیئت چینی هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

در متن پیش‌نویس مذکور، شورای امنیت خواستار وصول بدون مانع کمک‌های بشردوستانه، پایان دادن به خصومت‌ها و آغاز گفت‌وگوی ملی جامع در اتیوپی شده است.

این پیش نویس همچنین نگرانی «عمیق» شورای امنیت را در مورد دستگیری کارمندان سازمان ملل بیان می‌کند و خواستار آزادی فوری آنها شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز