خبرگزاری کار ایران

رابرت مالی:

باید خود را برای جهانی در آن که برنامه هسته‌ای ایران محدودیتی ندارد، آماده کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۶۴۳

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، گفت که این کشور باید انتخاب کند که می‌خواهد به برجام بدون تحریم‌های جدید بازگردد یا تصمیم دارد مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «رابرت مالی» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، گفت که این کشور باید انتخاب کند که می‌خواهد به برجام بدون تحریم‌های جدید بازگردد یا تصمیم دارد مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد.

 وی افزود: «ما واقع‌بین بوده و با اسرائیل و متحدان منطقه‌ای خود هماهنگ هستیم».

رابرت مالی که با اندیشکده کارنگی گفت‌وگو می‌کرد، درباره وضعیت مذاکرات برجام گفت که مسأله نگران‌کننده درباره برنامه هسته‌ای ایران، نقض توافقی است که تا پیش از خروج آمریکا از آن، ایران به آن احترام می‌گذاشت.

وی بدون اشاره به بدعهدی‌های کشورش در قبال برجام گفت که دولت آمریکا پیشنهادهایی را ارائه کرد و اگر ایران حاضر به مذاکره می‌شد، تفاهم به دست می‌آمد، تمامی تحریم‌های ناسازگار با برجام خیلی سریع برداشته می‌شد و این «مهمترین گامی بود که دولت بایدن می‌توانست بردارد».

مالی همچنین اذعان کرد که ما باید خود را برای جهانی آماده کنیم که در آن ایران هیچ محدودیتی در برنامه هسته‌ای خود ندارد و ما باید گزینه‌هایی را برای برخورد با آن در نظر بگیریم.

 

ا

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز