خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه خبر دادند:

انتقال موشک‌های دارای کلاهک‌های سمی به حومه ادلب توسط عناصر تحریر الشام

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۷۵۰

منابع آگاه در حومه ادلب از اقدام عناصر تحریر الشام به انتقال محموله موشک‌هایی با کلاهک سمی به سمت مناطقی در حومه ادلب خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، منابع ویژه در حومه ادلب اعلام کردند  که عناصر تروریستی «تحریر الشام»، محموله موشک‌هایی با کلاهک‌های سمی را به سمت مناطق جبل الزاویه و «جسر الشغور» در جنوب و جنوب غرب ادلب تا منطقه «سهل الغاب» در حومه حماه منتقل کردند.

این منابع افزودند که تعدادی از کارشناسان خارجی از ملیت‌های فرانسوی و بلژیکی به همراه یک کارشناس مراکشی در یکی از مقرهای تحریر الشام در منطقه ادلب در موشک‌های ساخت محلی اصلاحات دقیقی انجام دادند و این موشک‌ها را به کلاهک‌های پر از گازهای کلر و سارین مجهز کردند. 

منابع مذکور فاش کردند که روند اصلاح حدود دو هفته به طول انجامید‌، تا اینکه عصر پنجشنبه گذشته، این هشت موشک از طریق دو آمبولانس متعلق به سازمان کلاه سفیدها به عنوان شاخه‌ای از تحریر الشام منتقل شد.

این منابع اعلام کردند که موشک‌ها ابتدا به سمت منطقه جسرالشعور و به طور خاص به شهر «بداما» حرکت کردند و به به یکی از سرکرده‌های حزب ترکستانی تحویل داده شدند. 

او نیز دو مورد از موشک‌ها را به روستای سهل الغاب و چهار مورد را به شهر «احسم» در جبل الزاویه فرستاد. 

این منابع اعلام کردند که این موشک‌ها احتمالاً توسط عناصر مسلحی که آن‌ها را دریاف کرده‌اند، طی چند روزه آینده مورد استفاده قرار گیرند تا بهانه‌ای را برای اتهام ارتش سوریه به استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز