خبرگزاری کار ایران

گاردین فاش کرد:

ارتش بریتانیا مسئول کشته شدن صدها غیرنظامی در افغانستان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۷۵۸

روزنامه گاردین از جنایت‌های غیر انسانی ارتش بریتانیا در زمان حضور در افغانستان پرده برداشت.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، روزنامه گاردین امروز -‌شنبه- جنایت‌های غیرانسانی ارتش بریتانیا در زمان حضور در افغانستان را فاش کرد.

گاردین با بیان اینکه نیروهای انگلیسی مسئول مرگ نزدیک به ۳۰۰ غیرنظامی در جریان درگیری‌های افغانستان هستند، تاکید کرد: «این نیروها با کشته شدن ۲۸۹ غیرنظامی افغان از جمله ۸۶ کودک بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ مرتبط هستند». 

این روزنامه نوشت: «این آمار براساس گزارشی است که از سوی سازمان غیردولتی "اقدام علیه خشونت مسلحانه" مستقر در لندن با استناد به سوابق غرامت‌ها در وزارت دفاع بریتانیا منتشر شده است.»

مدارک نشان می‌دهد که ارتش بریتانیا بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ آخرین سال عملیات جنگی خود در افغانستان‌، در مجموع ۶۸۸ هزار پوند معادل ۹۴۱ هزار دلار غرامت پرداخت کرده است.

بر اساس این گزارش‌، نیروهای بریتانیایی به طور متوسط تنها دو هزار و  ۳۸۰ پوند، معادل سه هزار و ۲۵۵ دلار غرامت برای هر قربانی پرداخت کردند که کوچک‌ترین آنها یک کودک سه ساله بود.

گاردین نوشت: «یکی از خطرناک‌ترین ترین حوادث ثبت‌شده در پرونده‌ها، اعطای چهار هزار  و ۲۳۴ پوند معادل پنج  هزار و ۷۸۶ دلار به یک خانواده است که پس از کشته شدن چهار کودک به طور تصادفی در حادثه دسامبر ۲۰۰۹ پرداخت شد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز