خبرگزاری کار ایران

هشدار دبیر کل سازمان ملل نسبت به وقوع جنگ سرد بین پکن و واشنگتن

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۵۹۷

دبیر کل سازمان ملل در بحبوحه تنش بین آمریکا و چین نسبت به وقوع جنگ سرد بین دو کشور هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد پرس، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل با توجه به تشدید تنش‌ها بین آمریکا و چین نسبت به وقوع جنگ سرد بین دو کشور هشدار داد.

گوترش از رهبران دو کشور خواست پیش از اینکه اختلافات بر سایر نقاط جهان تاثیر گذارد، روابط ناکارآمد خود را اصلاح کنند.

وی در آستانه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با بیان اینکه دو قدرت بزرگ اقتصادی باید در موضوع آب‌و‌هوا همکاری کنند، افزود: «ما باید به هر قیمتی از جنگ سرد اجتناب کنیم‌، جنگی که با جنگ قبلی متفاوت و حتی خطرناک‌تر خواهد بود».

گوترش گفت: «دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان باید در زمینه آب و هوا همکاری و با قدرت بیشتری در زمینه تجارت و فناوری حتی در سایه اختلافات سیاسی بر سر حقوق بشر، اقتصاد، امنیت و حاکمیت در دریای چین جنوبی مذاکره کنند».

وی ادامه داد: «متأسفانه امروز ما فقط یک رویارویی داریم و باید یک رابطه کاربردی بین دو قدرت دوباره برقرار کنیم».

دبیرکل سازمان ملل متحد این رابطه کاربردی را برای حل مشکلات واکسیناسیون، مشکلات تغییرات آب و هوایی و بسیاری از چالش‌های جهانی دیگر که بدون روابط سازنده در جامعه بین‌المللی به ویژه در بین قدرت‌‌های بزرگ قابل حل نیست، ضروری دانست.

وی هشدار داد که دو استراتژی رقیب ژئوپلیتیک و نظامی، خطرهایی را به همراه خواهند داشت و جهان را دچار تفرقه خواهند کرد. بنابراین رابطه رو به وخامت باید به زودی اصلاح شود‌.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز