خبرگزاری کار ایران

مقام سازمان ملل:

سرنوشت جنگ در یمن مبهم است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۲۳۵

فرستاده جدید سازمان ملل در امور یمن تاکید کرد که این کشور درگیر جنگی با سرنوشت نامعلوم است و از سرگیری مذاکرات آسان نخواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «هانس گراندبرگ»، فرستاده جدید سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد که این کشور فقیرترین کشور عربی است که در جنگی با سرنوشت نامعلوم گرفتار شده است و از سرگیری مذاکرات برای پایان دادن به درگیری‌های شش ساله آسان نخواهد بود.

گراندبرگ افزود: «به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده‌ام که هیچ پیروزی سریعی در جنگ داخلی در یمن وجود ندارد.  قصد دارم موفقیت‌ها و ناکامی‌ها را بررسی کنم و به صحبت‌های بیشترین تعداد ممکن از مردان و زنان یمنی گوش فرا دهم».

وی تاکید کرد: «نیروهای متخاصم از سال ۲۰۱۶ در مورد حل و فصل جامع بحث نکرده‌اند. به همین دلیل آن‌ها مذاکره مسالمت‌آمیز با یکدیگر با نظارت سازمان ملل بر اساس شرایط سازش فراگیر مبتنی بر حسن نیت و بدون پیش شرط را به تعویق انداخته‌اند». 

فرستاده جدید با بیان اینکه رویکرد سازمان ملل برای پایان دادن به درگیری‌ها باید شامل مشارکت معنادار زنان نیز شود، تاکید کرد که اولین رایزنی‌های وی با یمنی‌ها و طرف‌های کلیدی منطقه‌ای و بین‌المللی به زودی آغاز می‌شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز