خبرگزاری کار ایران

سیاستمدار اوکراینی خبر داد:

اولتیماتوم آنگلا مرکل به ولودیمیر زلنسکی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۱۳۵

نماینده سابق پارلمان اوکراین از اولتیماتوم صدر اعظم آلمان به رئیس‌جمهوری کشورش درباره پرونده «دونباس» خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «یوگنی مورایف»، معاون سابق پارلمان اوکراین اعلام کرد که «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان در دیدار با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین به وی درباره پرونده «دونباس» اولتیماتوم داده است.

وی تصریح کرد که مرکل پیشتر نیز در این‌باره با «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن» رؤسای جمهور روسیه و آمریکا توافق کرده بود.

به گفته این سیاستمدار اوکراینی ، موضوع سفر زلنسکی به واشنگتن مشروط به موافقت وی با خواسته‌های سه رهبر مذکور است.

مورایف گفت: «من فکر می‌کنم که دیدار در واشنگتن تنها به یک شرط شدنی است و آن اینکه زلنسکی اولتیماتوم مرکل را که با توافق بایدن و پوتین مطرح کرده است، بپذیرد». 

وی از وجود تصیمیم یکپارچه‌ای درباره اوکراین خبر داد که دلیل آن به ناکامی مقام‌های کی یف در انجام تعهدات خود برای حل درگیری در شرق این کشور باز می‌گردد.

مورایف گفت: «به عنوان مثال اوکراین توافق‌هایی را که در اجلاس سران چهارگانه نرماندی در پاریس در سال ۲۰۱۹ به تصویب رسید، اجرا نکرده است».

وی افزود: «اگر زلنسکی با آنچه جهان درباره اوکراین به توافق رسیده است موافقت کند، بایدن را در واشنگتن ملاقات می‌کند‌، اما اگر گزینه‌های دیگری را انتخاب کند، این دیدار انجام نمی‌شود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز