خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله رژیم صهیونیستی/ گفت‌وگوی پوتین و ماکرون درباره برجام/ بیانیه تروئیکای اروپا در خصوص غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۷۹۱

مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله رژیم صهیونیستی، گفت‌وگوی روسای جمهوری روسیه و فرانسه درباره برجام و بیانیه تروئیکای اروپا در خصوص غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، لبنان علیه تجاوزهای اسرائیل به حاکمیت این کشور به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

-  یک مقام ناتو امروز -جمعه- گفت که از روز یکشنبه و از زمان تسلط طالبان بر کابل، تاکنون بیش از ۱۸ هزار نفر از فرودگاه بین‌المللی این شهر تخلیه شده‌اند.

-  وزارت خزانه داری آمریکا سه مقام کوبایی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرد.

-  رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا با انتقاد از رویکرد رئیس‌جمهوری این کشور در قبال افغانستان، گفت که وی در رایزنی با متحدان واشنگتن پیش از خروج، کوتاهی کرد.

- روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش داد که شماری از دیپلمات‌های آمریکایی در افغانستان، در ماه جولای طی نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور درباره سقوط بالقوه کابل به وی هشدار داده بودند.

- نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با اعلام این‌که مسأله بازگشت به توافق هسته‌ای چیزی نیست که بتوانیم آن را به طور کامل کنترل کنیم، گفت که سرنوشت برجام با علامت سوال بزرگی رو‌به‌رو است.

- پدافند هوایی سوریه با حمله هوایی رژیم صهیونیستی مقابله کرد.

- روسای جمهوری روسیه و فرانسه طی تماسی تلفنی درباره آخرین وضعیت توافق هسته‌ای با ایران گفت‌وگو کردند.

- وزرای خارجه گروه هفت شامگاه پنج‌شنبه از جامعه جهانی خواستند تا در پاسخ خود به بحران در افغانستان متحد عمل کنند.

- نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که چنانچه افغانستان با گروه‌های تروریستی، مخصوصا داعش و القاعده، متحد شود، مسکو با کابل همکاری نخواهد کرد.

- رسانه‌ها گزارش دادند که وزیر خارجه افغانستان به امان، پایتخت اردن سفر کند.

-  رئیس‌جمهوری روسیه و نخست‌وزیر ایتالیا طی تماسی تلفنی درباره وضعیت افغانستان گفت‌وگو کردند.

-‌ پنتاگون از پرواز یک جنگنده اف-۱۸ آمریکایی بر فراز کابل خبر داد.

- رسانه‌ها گزارش دادند که یکی از رهبران بلندپایه گروه مافیایی «کامورا» در امارات بازداشت شده است.

- وزرای امور خارجه سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه در بیانیه‌ای مشترک اقدامات ایران مبنی بر غنی‌سازی شصت درصدی اورانیوم را محکوم کردند.

- محوطه کتابخانه کنگره آمریکا در پی انتشار گزارش‌ها محوطه کتابخانه کنگره آمریکا در پی انتشار گزارش‌ها درباره احتمال وجود یک وسیله انفجاری تخلیه شددرباره احتمال وجود یک وسیله انفجاری تخلیه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز