خبرگزاری کار ایران

زاخارووا:

واکنش جامعه بین‌الملل به بحران افغانستان شوکه‌کننده بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۴۹۴

سخنگوی وزارت خارجه روسیه واکنش جامعه بین‌الملل به بحران افغانستان را شوکه‌کننده توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که واکنش جامعه بین‌المللی به بحران افغانستان شوکه‌کننده است.

زاخارووا تاکید کرد که آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا به جای ایجاد اردوگاه‌های پناهندگان و ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان از همسایگان افغانستان می‌خواهند که گذرگاه‌های مرزی را نبندند.

وی افزود: «جهان غرب چه می‌کند؟ خود کشورهای ناتو‌، اتحادیه اروپا‌ که ۲۰ سال در افغانستان ترتیب امور می‌دادند، آیا اکنون هواپیماها می‌فرستید؟ آیا اردوگاه‌های پناهندگان را گسترش می‌دهید، پول به سازمان‌های غیردولتی اختصاص می‌دهید که به پناهندگان کمک ‌کند؟ البته نه‌، فقط بیانیه‌ای در وب‌سایت وزارت خارجه منتشر شد که طی آن خواسته شده بود گذرگاه‌های مرزی را نبندد و جاده‌ها و فرودگاه‌ها باز گذاشته شود». 

زاخارووا تاکید کرد که واکنش جهان دموکراتیک به بحران انسانی در افغانستان تکان‌دهنده است.

وی گفت: «من با وحشت اظهاراتی را که اکنون در این زمینه منتشر می‌شود، دنبال می‌کنم. به عنوان مثال‌، نخست‌وزیر استونی اظهار داشت که بحران انسانی در افغانستان تمام جهان دموکراتیک را شوکه کرده است. استونی آماده است تا با پذیرش ۱۰ پناهنده از افغانستان در حل این بحران مشارکت کند، این واکنش شوکه‌آور است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز