خبرگزاری کار ایران

مقام روس:

وضعیت امروز افغانستان پیامد تکبر ناتو در قبال پیمان امنیت جمعی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۱۱۳

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مشکو پیشتر پیشنهاد تدوین فرمول همکاری درباره افغانستان را به ناتو ارائه داده بود اما ناتو متکبرانه به آن نگاه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «الکساندر گروشکو»، معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو پیش از این تدوین پیشنهاد ساختار همکاری درباره افغانستان را به ناتو ارائه کرده بود اما سران ناتو از دید تکبرآمیز به این پیشنهاد نگاه کردند.

این دیپلمات روس گفت: «مسکو پیشنهاد کرد که این تعامل هنگام تخلیه نیروها و در شرایط بحرانی نیز وجود داشته باشد. ما خواستار گفت‌وگو بین ناتو و سازمان پیمان امنیت جمعی شدیم، اما ائتلاف علاقه‌ای به این موضوع نشان نداد و امروز نتیجه استکبار ناتو کاملا مشخص است و با خواری و خفت از کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی می‌خواهد که مرزهای خود را به روی کسانی که با ناتو در افغانستان همکاری کرده‌اند، باز کنند».

گروشکو تصریح کرد: «تعدادی از پروژه‌ها از طریق شورای روسیه-ناتو مطابق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر ایجاد یگان امنیتی بین‌المللی برای کمک به افغانستان با هدف تثبیت وضعیت در این کشور و کاهش خطرهای احتمالی چون قاچاق مواد مخدر خطرناک اجرا شده است». 

وی تاکید کرد که روسیه در همین راستا حدود چهار هزار افسر از ستاد مبارزه با مواد مخدر را در افغانستان ، پاکستان و کشورهای آسیای مرکزی آموزش داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز