خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

توافق واشنگتن و آنکارا درباره نحوه حفاظت از فرودگاه کابل/ تحریم ۸ شرکت ‌به ادعای صادرات تجهیزات نظامی به ایران از سوی آمریکا/ ابراز تمایل طالبان برای مذاکره با دولت افغانستان درباره آتش‌بس

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۵۷۵

توافق واشنگتن و آنکارا درباره نحوه حفاظت از فرودگاه کابل، تحریم ۸ شرکت ‌به ادعای صادرات تجهیزات نظامی به ایران از سوی آمریکا و ابراز تمایل طالبان برای مذاکره با دولت افغانستان درباره آتش‌بس از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزارت بازرگانی آمریکا ۳۴ شرکت، از جمله هشت شرکتی که ادعا می‌شود تجهیزات آمریکایی برای کمک به توسعه برنامه نظامی ایران ارسال می‌کردند، را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

- رئیس‌جمهوری ترکیه از توافق واشنگتن و آنکارا در مورد نحوه حفاظت از فرودگاه کابل توسط نیروهای این کشور پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان خبر داد.

- هیأت گروه طالبان طالبان در سفر رسمی به مسکو٬ پایتخت روسیه اعلام کرد که در مورد آتش‌بس با دولت افغانستان رایزنی کرده و درصورت نتیجه‌گیری از مذاکرات دوحه، حملات‌ خود را متوقف می‌کند.

- سخنگوی وزارت خارجه چین، با محکوم کردن تحریم‌های جدید آمریکا علیه پکن به بهانه همکاری تسلیحاتی با ایران، تصریح کرد که تماس تلاش خود برای مقابله با دخالت آمریکا در امور داخلی چین را به کار خواهد بست.

-  نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، گفت که کشورش «توافق ناقص» با تهران درباره آزادی زندانیان را نمی‌پذیرد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز