خبرگزاری کار ایران

به دنبال اختلافات سیاسی در کنگره رخ داد؛

احتمال تعطیلی دولت آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۰۰

اگر دولت آمریکا تعطیل شود، بیش از دو میلیون نفر از کارکنان دولت مجبور می‌شوند کار را متوقف کنند. پرداخت مقرری سربازان قدیمی جنگ و بازنشستگان به تاخیر می‌افتد و تقاضاهای ویزا و گذرنامه معطل می‌ماند.

اختلافات سیاسی در کنگره آمریکا یک بار دیگر دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور را تا آستانه تعطیلی کشانده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، دولت آمریکا کمتر از ۴۸ ساعت وقت دارد تا برای نجات از این توقف کار ناگزیر راهی برای حل اختلافات سیاسی خود با جمهوری‌خواهان در کنگره بیابد.

روز گذشته جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان که کنترل این نهاد را برعهده دارند، با رای به قطع بودجه برنامه بیمه درمانی باراک اوباما راه را برای تعطیلی دولت وی هموار کردند.

دولت باید بتواند پیش از نیمه شب دوشنبه بر سر یک سیاست تازه در هزینه کرد خود به توافق برسد.

در غیر این صورت خدمات غیرضروری دولت، متوقف خواهد شد و کارکنان این مراکز خدماتی مرخصی بدون حقوق اجباری خواهند گرفت.

اوایل روز یکشنبه مجلس نمایندگان نسخه‌ای تغییر یافته از طرح بودجه مجلس سنا را با حذف بودجه برنامه بیمه درمانی تصویب کرد.

«هری رید» رییس اکثریت دموکرات مجلس سنا گفته است که سنا طرح مصوبه مجلس نمایندگان را رد خواهد کرد.

از آنجا که مجلس سنا زودتر از دوشنبه بعداز ظهر جلسه ای نخواهد داشت، تنها چند ساعت برای تصویب طرح تازه‌ای که قانون بیمه درمانی را تهدید نکند وقت خواهد بود.

سناتور رید گفته است که پس از هفته‌ها بازی سیاسی بی‌ثمر جمهوری‌خواهان، ما هنوز در خانه اولیم.

رید افزود که تلاش جمهوری‌خواهان برای تغییر مصوبه سنا که برنامه بیمه درمانی را یک سال دیگر به تاخیر می اندازد، بی‌معنی و بی‌هدف است.

«جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید از قول باراک اوباما گفت که هر عضو حزب جمهوری‌خواه که به این طرح رای بدهد، به تعطیلی دولت رای داده است.

کارنی در عین حال تاکید کرد که رییس‌جمهوری آمریکا در صورت تصویب شدن طرح، آن را وتو خواهد کرد.

مجلس سنا در کنترل دموکرات‌های هم حزبی رییس‌جمهوری آمریکا است در حالی که جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان اکثریت دارند.

تعطیلی قریب‌الوقع دولت که نخستین توقف کار دولت در ۱۷ سال گذشته خواهد بود، یکی از دو بحران سیاسی است که دولت پیش رو دارد.

روز هفدهم اکتبر، مجوز قرض‌گیری وزارت دارایی بابت پرداخت تعهدات مالی‌اش منقضی می‌شود مگر اینکه کنگره یک بار دیگر با افزایش «سقف بدهی» دولت موافقت کند.

جمعه گذشته باراک اوباما از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان خواست با تمدید سقف بدهی دولت موافقت کنند و از آنها خواست «به خاطر نرسیدن به ۱۰۰ درصد خواسته‌هایشان همه چیر را به هم نزنند.»

اوباما گفت که اگر این کشور در پرداخت بدهی‌هایش عقب بیافتد، تاثیری مخرب بر اقتصاد جهان خواهد داشت: «رای دادن به این‌که وزارت دارایی بتواند حساب‌هایش را صاف کند، امتیازدهی به من نیست. هیچ کس حق ندارد به اقتصاد کشور ضربه بزند، آن هم صرفا به این دلیل که چند فقره قانون را نمی‌پسندد.»

اوباما قانون بیمه درمانی را «کاری تمام شده» خواند و گفت تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای لغو این قانون به جایی نمی‌رسد.

اگر دولت آمریکا دیگر تعطیل شود، بیش از دو میلیون تن از کارکنان دولت مجبور می‌شوند کار را متوقف کنند.

پارک‌های ملی و موزه‌های سمیتسونین در واشنگتن بسته خواهند شد، پرداخت مقرری سربازان قدیمی جنگ و بازنشستگان به تاخیر می‌افتد و تقاضاهای ویزا و گذرنامه معطل می ماند.

برنامه‌های ضروری دولت مثل کنترل ترافیک پرواز و بازرسی‌های غذایی ادامه می یابد.

وزارت دفاع آمریکا به کارکنان خود گفته است که اعضای نظامی این وزارتخانه به کارهای معمول خود ادامه می‌دهند اما بخش عمده‌ای از کارکنان غیرنظامی وزارت دفاع مجبور به ماندن در خانه هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز