خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز:

ارتش آمریکا در حال بررسی اقدامات احتمالی برای مقابله با خطر سقوط کابل به دست گروه طالبان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۸۱۵

ارتش آمریکا در حال امکان‌سنجی انجام حملات هوایی در اراضی افغانستان در صورت وجود تهدید سیطره طالبان بر کابل است.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، ارتش آمریکا در حال بررسی امکان حملات هوایی به اراضی افغانستان در صورت وجود تهدید سیطره طالبان بر کابل است.

منابع آگاه گزارش دادند: «پنتاگون در حال بررسی درخواست اجازه حمله هوایی برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان در صورت سقوط کابل ‌یا هر شهر دیگری به دست طالبان است.»

بر اساس این گزارش، «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا و معاونانش پیشتر توضیح داده بودند که پس از خروج آمریکا از افغانستان واشنگتن نیز پشتیبانی هوایی خود را از ارتش افغانستان متوقف خواهد کرد و تنها در صورتی که موضوع مرتبط با حمله گروه‌های تروریستی باشد و امکان آسیب به منافع آمریکا وجود داشته باشد، وارد عمل خواهد شد.

این منابع گزارش دادند: «پنتاگون احتمال شکست نیروهای افغان در درگیری‌ها با گروه طالبان را محتمل می‌داند و ارتش آمریکا در حال حاضر به طور جدی اقدامات ممکن در صورت وجود مشکلات جدی امنیتی برای خروج از افغانستان را بررسی می‌کند.»

بر اساس این گزارش، یکی از گزینه‌های پیشنهادی پنتاگون استفاده از هواپیماهای جنگی آمریکا ‌یا هواپیماهای مسلح بدون سرنشین برای مداخله در صورت وقوع بحران غیر عادی است.

همچنین تاکید شده است که پشتیبانی هوایی از نیروهای افغانستان برای طولانی‌مدت سخت خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که آمریکا به زودی پایگاه‌های هوایی در افغانستان را تخلیه کند.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز