خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و ایرلند درباره برجام/ کودتای نظامی در مالی/ هشدار روسیه به ترکیه در زمینه همکاری نظامی با اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۱۵۶

گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و ایرلند درباره برجام، کودتای نظامی در مالی و هشدار روسیه به ترکیه در زمینه همکاری نظامی با اوکراین مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزارت خارجه روسیه به ترکیه در زمینه تلاش‌ها برای «احساسی‌گری نظامی» با اوکراین هشدار داد.

- نیروهای نظامی در مالی رئیس‌جمهوری موقت و نخست‌وزیر این کشور را دستگیر کرده و آنها را به یک پایگاه نظامی در نزدیکی باماکو منتقل کردند.

- در پی انتشار گزارش‌هایی در خصوص انتقال رئیس جمهوری مالی به یک مکان نظامی، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در این کشور آفریقایی خواستار آزادی فوری وی و دیگر مقام‌هایی شد که گفته شده است در اختیار نظامیان‌ هستند.

- در پی اعلام موافقت رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین با برقراری آتش‌بس، وزیر خارجه آمریکا برای تقویت این توافق عازم منطقه شد.

- رئیس‌جمهوری چین طی تماسی تلفنی با همتای ایرانی خود تاکید کرد که پکن از خواسته‌های برجامی تهران حمایت می‌کند.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در پی شکست سنگین اخیر در برابر مقاومت دچار بحران سیاسی جدیدی شده است، اولویت رئیس جدید موساد را مقابله با ایران هسته‌ای اعلام کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از گفت‌وگوی وزیر خارجه این کشور با همتای ایرلندی خود درباره برجام خبر داد.

- اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام امروز -سه‌شنبه- به صورت حضوری در وین از سر گرفته می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز