خبرگزاری کار ایران

اتهام یک تحلیلگر پیشین اف‌بی‌آی به نگهداری اسناد محرمانه در ارتباط با ‌بن لادن‌

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۳۶۳

دادگاهی در آمریکا تحلیلگر پیشین دفتر تحقیقات فدرال را به نگهداری تعدادی اسناد محرمانه در ارتباط با گروه القاعده به مدت بیش از ۱۰ سال متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، دادگاهی در آمریکا یک تحلیلگر پیشین دفتر تحقیقات فدرال را به دلیل حفظ و نگهداری تعدادی اسناد محرمانه از جمله در ارتباط با گروه القاعده و «اسامه بن لادن» سرکرده این گروه تروریستی به مدت بیش از ۱۰ سال در منزل خود متهم کرد. 

این دادگاه فدرال در ایالت میزوری «کندرا کنگزبری» ۴۸ ساله را که از مجوز امنیتی بسیار محرمانه برخوردار است، به دو اتهام در ارتباط با همه اطلاعات دفاعی یا انتقال و مفقود شدن آن ها متهم است، به گونه‌ای که وی بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۷ به طور غیر‌قانونی اسناد محرمانه را دریافت و در منزل خود نگهداری کرده است. این جرمی است که مجازات حداکثری آن به ۱۰ سال می‌رسد. 

بسیاری از این اسناد به عنوان «بسیار محرمانه» طبقه‌بندی شده‌اند‌، زیرا منابع و روش‌های اطلاعاتی‌، تهدیدات سایبری و سایر موارد بسیار حساس را مورد بررسی قرار داده‌اند. 

بر اساس این لایحه اتهام، مجموعه‌ای از اسناد شامل مکاتبات داخلی درباره یک مظنون به دستیاری بن لادن در آفریقا بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز