خبرگزاری کار ایران

مقام‌های چین:

آمریکا در نشست آلاسکا پروتکل دیپلماتیک را نقض کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۹۵۴

مقام‌های پکن اعلام کردند که ایالات متحده در نشست آلاسکا رفتاری نامناسب با هیأت چینی داشته و پروتکل دیپلماتیک را نقض کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، مقام‌های پکن اعلام کردند که ایالات متحده در نشست آلاسکا رفتاری نامناسب با هیأت چینی داشته و پروتکل دیپلماتیک را نقض کرده است.

تلویزیون مرکزی چین با استناد به نماینده هیأت چینی در مذاکرات اعلام کرد که چین، ایالات متحده را به نقض پروتکل در یک جلسه سطح بالا در آلاسکا و رفتار نامناسب با مهمانان متهم کرد.

این جلسه با مشارکت «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری این کشور، «یانگ جیه‌چی» رئیس دفتر کمیسیون امور خارجه کمیته مرکزی حزب کمونیست خلق چین و «وانگ یی» وزیر خارجه این کشور در انکوریج آلاسکا برگزار می‌شود.

نماینده هیأت چینی خاطرنشان کرد که دیپلمات‌های این کشور با «نیت صادقانه» برای انجام گفت‌وگوی استراتژیک با ایالات متحده عازم انکوریج شدند.

وی افزود: «با این حال، طی سخنان آغازین، طرف آمریکایی با حملات و اتهامات بی‌اساس به سیاست‌های خارجی و داخلی چین، به شدت از محدودیت زمانی عبور کرد و ایجاد تنش کرد. این رفتار با مهمان درست نیست، همچنین با پروتکل دیپلماتیک مطابقت ندارد. طرف چینی به شدت به این رفتار پاسخ داد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز