خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه گزارش دادند:

توسعه پایگاه حریر در اربیل و تثبیت حضور آمریکا در کردستان عراق

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۳۰۸

منابع نظامی عراق در بغداد از وجود اطلاعاتی درباره اقدام نیروهای آمریکایی به توسعه داخل پایگاه حریر در اربیل طی دو ماه گذشته خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، منابع نظامی عراق اعلام کردند که اطلاعاتی درباره اقدام نیروهای آمریکایی به توسعه پایگاه حریر در شمال اربیل طی دو ماه گذشته وجود دارد.

این  منابع گفتند که چنین اقدامی طی سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده و شامل افزایش ظرفیت و همچنین ایجاد استحکامات در داخل پایگاه است.

 به گفته یک افسر اداره اطلاعات نظامی وزارت دفاع در بغداد، این اقدامات شامل ساخت پناهگاه‌های زیرزمینی، انبارها و خوابگاه‌ها در داخل پردیس اصلی پایگاه بوده است.

 این منبع افزود: «پایگاه حریر اخیراً به مقری شبیه مرکز مدیریت عملیات نیروهای آمریکایی در شمال سوریه، مجاور منطقه کردستان تبدیل شده است.»

وی گفت: «این مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) هستند و یگان‌های کوچک آمریکایی در آن‌ها مستقر شده که در چارچوب پشتیبانی لجستیکی و حمل و نقل و تامین فعالیت می‌کنند.»

منبع مذکور تاکید کرد: «شرکت‌هایی که در روند توسعه در داخل پایگاه حریر فعالیت می‌کنند، همان شرکت‌هایی هستند که پروژه ساخت کنسولگری جدید آمریکا در منطقه ‌عین کاوه‌ در مرکز اربیل را به عهده دارند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز