خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

اعلام وضعیت اضطراری در واشنگتن/ تاکید مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر پایبندی این بلوک به برجام/ قرار گرفتن کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم از سوی آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۳۹۲

اعلام وضعیت اضطراری در واشنگتن، تاکید مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر پایبندی این بلوک به برجام و قرار گرفتن کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم از سوی آمریکا از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، مجلس نمایندگان آمریکا فرآیند استیضاح رئیس‌جمهوری این کشور را کلید زد.

- رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا بر لزوم کناره‌گیری رئیس‌جمهوری فعلی این کشور در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کرد.

- رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا دومین دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرد.

- دولت آمریکا که واپسین روزهای فعالیت خود را می‌گذارند، بار دیگر کوبا را به فهرست حامیان تروریسم بازگرداند.

- دادستان کل مستعفی آمریکا در پی انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر تصمیم رئیس‌جمهوری این کشور برای صدور فرمان عفو خود، به وی پیشنهاد کرد که این گزینه را از سر بیرون کند.

- سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد که «با توجه به حوادث اخیر» از سمت خود استعفا می‌دهد.

- حزب‌الله لبنان، تروریست خواندن انصارالله یمن توسط آمریکا را تکمیل محاصره ظالمانه و حمله جنایتکارانه به این کشور خواند.

- مقام‌های دفاعی آمریکا اعلام کردند که بیش از ۱۵ هزار نیروی گارد ملی برای تأمین امنیت مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری منتخب این کشور در واشنگتن مستقر می‌شوند.

- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه تعهدی محکم به برجام داشته و به حمایت از این توافق ادامه می‌دهد.

- پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که گروه‌های شبه‌نظامی حامی رئیس‌جمهوری فعلی این کشور در صدد برگزاری تجمع‌های مسلحانه در مراکز ۵۰ ایالت آمریکا و در آستانه برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری منتخب هستند.

- سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین طی بیانیه‌ای تصمیم اسرائیل برای احداث ۸۰۰ واحد مسکونی جدید یهودی‌نشین غیرقانونی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد.

- وزیر خارجه آمریکا امروز -سه‌شنبه- طی سخنانی در باشگاه ملی مطبوعات این کشور، ایران را متهم به ارتباط با القاعده خواهد کرد.

- وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم توسط ایران، از جامعه جهانی خواست تا تحریم‌ها علیه این کشور را حفظ کنند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در چارچوب تدابیر امنیتی برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری منتخب، در پایتخت این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

- یک مقام ارشد دولتی آمریکا از دیدار رئیس‌جمهوری این کشور و معاون وی برای نخستین بار بعد از آشوب‌های کنگره خبر داد.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم‌زمان با گسترش تلاش‌ها در آمریکا برای استیضاح رئیس‌جمهوری این کشور، تصویر وی را از سربرگ توئیتر خود حذف کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز