خبرگزاری کار ایران

کارشناس اوکراین:

بایدن به کی‌یف برای پرهیز از تحریک مسکو هشدار می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۵۹۶

یک کارشناس روس معتقد است که کاخ سفید افزایش پیچیدگی روابط بین آمریکا و روسیه را به نفع خود نمی‌داند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «میخائیل بوگربنسکی»، کارشناس سیاسی مشهور اوکراین اعلام کرد که کاخ سفید افزایش تیرگی روابط بین مسکو و واشنگتن را به نفع خود نمی داند.

وی گفت که به همین دلیل «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا نمی‌تواند به دولت اوکراین که به وفاداری به کاخ سفید مشهور است، اجازه دهد تحرکاتی انجام دهد که روابط آمریکا و روسیه را پیچیده‌تر کند.

به اعتقاد این کارشناسی اوکراینی، بایدن‌ پس از تحویل قدرت اولویت را به موضوعاتی می‌دهد که به روسیه مرتبط است مانند توافق کاهش سلاح‌های استراتژیک تهاجمی، توافق آب‌و‌هوا و توافق هسته‌ای با ایران.

به همین دلیل واشنگتن علاقه‌ای به از بین بردن گفتگوی آمریکا و روسیه نمی‌بیند و از آنجا که اقدامات دولت اوکراین می‌تواند تاثیر منفی بر گفت‌و‌گوهای روسیه و آمریکا بگذارد، واشنگت نبه نفع خود می‌داند که مانع کی‌یف در انجام چنین اقداماتی شود.

این کارشناس اوکراینی تاکید کرد که بایدن چنین درخواستی را زمانی که معاون «باراک اوباما» بود، از مقامات اوکراین داشته و رئیس‌جمهوری سابق این کشور را به دلیل تحریکات نظامی علیه مسکو توبیخ کرده بود نه از آن جهت که از نظر اصول کار دستی نیست بلکه از آن جهت که با منافع آمریکا همسو نیست.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز