خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار در امور بین الملل:

کارگران ایرانی شاغل در خارج گواهینامه شغلی شان را تمدید کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۲۸۹

«پس از این مدت گواهینامه‌های جدید صادر خواهد شد و سپس نسبت به تعویض گواهینامه‌های موجود و صدور گواهینامه‌های جدید اقدام خواهد شد.»

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل گفت: کارگران ایرانی شاغل در خارج از کشور نسبت به تمدید و یا دریافت گواهینامه شغلی اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، دکتر محمدتقی حسینی با اشاره به اینکه گواهینامه‌های موجود برای مدت شش ماه تمدید می‌شود، گفت: پس از این مدت گواهینامه‌های جدید صادر خواهد شد و سپس نسبت به تعویض گواهینامه‌های موجود و صدور گواهینامه‌های جدید اقدام خواهد شد.
وی افزود: در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر حمایت از نیروی کار ایرانی در خارج از کشور، به دستور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارگروهی مرکب از دستگاههای ذیربط در این وزارتخانه تشکیل گردیده است تا با بررسی ابعاد مختلف این موضوع حداکثر خدمات را برای دارندگان گواهینامه‌های شغلی فراهم کنند.
دکتر حسینی از دستگاههای ذیربط از جمله وزارت امور خارجه، گمرک جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی در همکاری خود با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای عملیاتی کردن این طرح قدردانی کرد و گفت: با هماهنگی که با دستگاههای یاد شده به عمل آمده است در نظر است تا دارندگان گواهینامه‌های شغلی از مزایای قانونی که در نظر گرفته شده است به نحو احسن برخوردار شوند.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیکی در این زمینه افزود: کارگران ایرانی شاغل در خارج از کشور که فاقد گواهینامه شغلی هستند و یا تاریخ اعتبار گواهینامه شغلی آنان به پایان رسیده است می‌توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی به آدرس: www. shgovahi. mcls. gov. ir نسبت به ثبت درخواست خود به همراه ارائه مدارک لازم اقدام نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز