خبرگزاری کار ایران

راهپیمایی روز کارگر در اوکراین به خشونت کشیده شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۵۲۷

نیروهای پلیس تلاش کردند با توسل به زور معترضان که پارچه‌نوشته‌هایی در حمایت از حقوق کارگران در دست داشتند را متفرق کنند.

هم‌زمان با روز جهانی کارگر هزاران نفر از شهروندان اوکراینی در سراسر این کشور به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین٬ راهپیمایی شهروندان اوکراینی در شهر «اودسا» به صحنه تظاهرات ضددولتی تبدیل شد.

بر اساس این گزارش٬ نیروهای پلیس تلاش کردند با توسل به زور معترضان که پارچه‌نوشته‌هایی در حمایت از حقوق کارگران در دست داشتند را متفرق کنند.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که رئیس‌جمهوری موقت اوکراین روز گذشته اعلام کرد که ارتش این کشور برای مقابله با «تهدید تهاجم روسیه» به حالت آماده‌باش کامل درآمده است.

«الکساندر تورچینف» با اذعان به این‌که دولت اوکراین قادر به کنترل اوضاع در شرق این کشور نیست، در نشست شورای سران مناطق اوکراین در کی‌یف گفت: «با توجه به احتمال اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین، نیروهای مسلح ما به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند.»

وی همچنین خواستار تسریع روند تشکیل گروه‌های نظامی محلی وفادار به کی‌یف شد.

تورچینف تاکید کرد: «باید این قابلیت را داشته باشیم که این واحد‌ها را به سرعت برای حمایت از سایر مناطق در برابر این تهدید‌ها اعزام کنیم.»

وی با تاکید بر این‌که دولت اوکراین نمی‌تواند به طور کامل بر مناطق شرقی کنترل داشته باشد، گفت که برخی مسئولان با سازمان‌های تروریستی همکاری می‌کنند.

رئیس‌جمهوری موقت اوکراین تاکید کرد که مهم‌ترین اولویت دولت، جلوگیری از گسترش تهدیدهای تروریستی به سایر مناطق این کشور است.

مواضع تورچینف در حالی اتخاذ می‌شود که مقام‌های روسیه بار‌ها تاکید کرده‌اند که تصمیمی برای انجام اقدام نظامی علیه اوکراین ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز