خبرگزاری کار ایران

با برپایی تجمعی در ریاض صورت گرفت:

اعتراض کارگران مهاجر به اخراج و خشونت پلیس عربستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۸۴

چکیده: «یک کارگر اتیوپیایی می گوید: مسئولان می گویند اتیوپی ها مشکل زا هستند و باید بروند. کافی است. ویزایی در کار نیست. سه و نیم سال در عربستان بوده ام. اکنون به کشورم باز می گردم.»

بدنبال کشته شدن دو نفر در جریان درگیری های ناشی از یورش پلیس عربستان سعودی برای کنترل ویزای کارگران مهاجر، هزاران کارگر اغلب آفریقایی تبار امروز در ریاض، پایتخت عربستان، دست به اعتراض زدند.

به گزارش دریافتی ایلنا، با سپری شدن مهلت شش ماهه تعیین شده برای کارگران مهاجر شاغل در عربستان سعودی، مسئولان این کشور از هفته گذشته رسیدگی گسترده به وضعیت ویزای کارگران مهاجر و و برخورد با آنان را در دستور کار خود قرار داده اند.

در سه ماه گذشته حدود یک میلیون کارگر فیلیپینی، یمنی، هندی، بنگلادشی و پاکستانی مجبور به ترک عربستان شده اند.

یک کارگر اتیوپیایی می گوید: «مسئولان می گویند اتیوپی ها مشکل زا هستند و باید بروند. کافی است. ویزایی در کار نیست. سه و نیم سال در عربستان بوده ام. اکنون به کشورم باز می گردم.»

کارگر مهاجر دیگری می گوید: «سعودی ها خارجی نمی خواهند. می خواهند ما برویم. آنها هیچ خارجی نمی خواهند.»

پس از کشته شدن دو نفر در جریان درگیری های کارگران مهاجر با پلیس عربستان در روز شنبه، حدود ۶۸ نفر زخمی و بیش از ۵۰۰ کارگر معترض بازداشت شده اند. بیش از ۱۰۰ خودرو نیز به آتش کشیده شده است.

عربستان سعودی بزرگترین اقتصاد دنیای عرب، قصد دارد تا میزان بیکاری ۱۲ درصدی در بین شهروندان خود را کاهش دهد.

تخمین زده می شود حدود ۹ میلیون کارگر مهاجر در عربستان حضور دارند که اغلب به کارهای خدماتی و یدی و یا دفتری مشغولند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز